torsdag 23 juli 2009

Herrskapets G-Patron alias SOLO

Hej alla glada valpägare,

nu har det gått en vecka sedan vi hämtade vår valp - den ende hanen i kullen - så han var SOLO, vilket även är hans framtida namn. En kanonvalp, har karaktär och lär sig blixtsnabbt, verkligen kul att arbeta med. Har börjat bada, kastar sig inte i men simmar när han behöver. Inkallning och "sitt kvar" fungerar mycket bra, även ligg.
Till skillnad från när han kom hem, så stormäter han inte mer, är en liten "feinschmecker", men äter vad han skall. Rumsren vill jag nog påstå.
Jag har glöm min kamera hemma, kommer att lägga in bild snarast här på kontoret.

Eftersom Solo kom till en "hotellfamilj", med herrgård på landet så har han redan fått en hel del nya vänner som fullkomligt äter upp honom. Han är lugnet själv, ligger nu i sin "andra" korg, vilket är på mitt kontor - och snarkar.....................

Solo fins nu på Toftaholm Herrgård i centrala Småland, och det blir huvudsakligen på dessa breddgrader han kommer att vara aktiv i skogen.

Jag heter Torbjörn Colfach, och har ni vägarna förbi, är ni alla härtligt välkomna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar