torsdag 19 november 2009

Besök hos Torun




Var på besök hos Torun förra veckan och provade hur Nipa reagerade på rapphönsen. Hade långlina på då jag är lite osäker (fortfarande!!!???) på stoppet. Hon gick på fint och stod bra för fåglarna. Det blev ju i och för sig resning efter en stund, men jag tycker att hon hanterade det bra. Efter fåglarna har gått så blir hon lugn snabbt och känns inte stressad vilket jag tycker känns positivt. Jag provade en gång utan linan men då blev det eftergång ca 80 meter... men jag fick stopp då hon skulle efter kaninerna :)
Häromdagen så var jag, Emma, Juvas och Nipa ute i Bergkarlåsskogen och vi släppte hundarna tillsammans. De sökte fint och hade bra fart, brydde sig inte särskilt mycket om varandra utan körde sitt eget race... det var kul det...Dom hade båda lite vittring av fågel men det var bara gamla löpor.
Annars är det mest stoppet jag nöter på och generellt går det bra men jag har nog inte varit tillräckligt tuff ändå uppenbarligen. Man blir som inte klok på de här hundarna... men det är roligt med utmaningar...
Ska börja med lydnadsapporteringen nu när vädret blir tråkigare...
/ERIK & NIPA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar