tisdag 11 augusti 2009

Eftersöks prov igår,äntligen är det klart för start jaktprov:)











Nu har vår unghane Zacko klarat vatten och spår med bra poäng V.10-S.9.Han är en Dansk import som vi flög ner till Danmark och hämtade förra sommaren.Han är även Riskas stora favorit så han busar gärna med henne.Hon var ju med som vanligt på provet och som vanligt började hon energiskt söka så fort hon komm ut från bilen:)helt säkert som jag trott så har hon förknippat bilåkning på grusvägar,andra hundar och människor iskogen med att det finns fågel någonstans att hitta där ute! Till hennes lycka hittade hon ju två måsar som låg vi unghundsvattnet efter att provet var slut...det blev ju apport direkt av båda:)))Jag hade hon ju i koppel så jag berömde henne och halade in kopplet samtidigt som jag berömde henne.Hon har ju ett stort "ha viltet själv"begär så då tycker jag man kan göra som jag gjorde,ha hon i koppel så hon inte får chansen att dra iväg och massakrera måsen,ge beröm och ta av henne fågeln som en liten"avlämning". Tyvärr har hon fått en kraftig urinvägsinfektion så hon äter penicilin nu...så nu ska hon ta det lite lugnt och sova på varma ställen och undvika bad ett tag framöver.Va kul att alla G-kulls ägare nu skriver i bloggen!




Zacko är det som är på en av bilderna när han vattenapporterar samt Zacko med husse Conny.




Hälsn Annika&Riska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar