tisdag 18 augusti 2009

Valpträff!!!

Igår så var det då dags för valpträff hos Anders Landin. 6 av valparna från Goras G-kull var där och hade trevligt. Även Juvass som är en strävhårig vorsteh fick följa med. Jag tyckte att det var fantastiskt kul att träffa alla valparna och är mycket tacksam att vi får möjligheten att komma hem till Landin för att utveckla våra hundar. Dagen var väldigt givande eftersom vi fick direkt feedback på vad vi ska tänka på, vad som var bra och mindre bra. Otroligt bra att se andra hundar i samma ålder och andra förare. Även om man (jag) har läst och sett så mycket jag har kunnat angående hur man tränar en bra fågelhund och även försökt att tillämpa det i min träning hemma så är det så mycket småsaker som är så viktiga att man utvecklar. Att under hela dagen vi provade hundarna så fick vi veta vad vi skulle tänka på både nu och lite i framtiden. Jag tyckte också att det var jättebra hur Landin anpassade övningarna för varje förare, beroende på hur långt vi kommit med olika moment.
Jag har lagt ner mycket tid på träning, men nu har jag i alla fall fått riktigt blodad tand att träna mer. Det känns bra att vi fått mål vi ska uppnå till nästa gång vi kommer på besök.
Tusen tack Torun för att du fixat möjligheten att få träffa med Landin med våra...och tusen tack Anders Landin för en otroligt trevlig och givande dag. Ser mycket fram mot nästa gång :)

/Erik och Nipa

Hela gänget
Bra ögonkontakt

Spontanapportering

Trötta hundar och förare


Fullt ös!
Alla spetsar öronen

Torun och Anders








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar